Beskyt din bil i det våde vejr med en undervognsbehandling
Regn, regn og atter regn. I en dansk vinter regner det tit og ofte, hvilket desværre er hårdt for bilens metaldele. Når temperaturen desuden ligger tæt på frysepunktet og vejsaltningen går i gang, så begynder bilen for alvor at ruste eller korrodere.
En bil angrebet af rust eller korrosion kræver efterhånden reparationer eller ultimativt; skrotning, hvilket er både dyrt og kunne være undgået ved rettidig omhu.
Du kan beskytte din bil mod den langsomme nedbrydning ved at få den undervognsbehandlet. Det er bedst at få foretaget, når bilen er fabriksny, men senere giver også en god beskyttelse – jo før jo bedre.
Undervognsbehandlingen skal gentages med 2-5 års mellemrum afhængig af kørselsmønster og slid på bilen.
Hvis du vil undgå, at den danske vinterregn æder din bil op gennem rust og korrosion, så kontakt din mekaniker, for at høre hvilken undervognsbehandling, han/hun anbefaler til netop din bil.
Det er ved at være tid til hjulskifte, så husk at bestille tid i god tid. Efteråret er i fuld gang, og snart skal sommerhjulene skiftes ud med vinterhjul.
Læs mereHvis du har fået et stenslag i din forrude, er det vigtigt at reagere hurtigt. Er stenslaget kun en lille "stjerne" uden revner, kan du beskytte det midlertidigt med et stykke klar tape eller et specielt klistermærke beregnet til formålet.
Læs mereDer er to gode grunde til at have tjek på dæktrykket; brændstoføkonomien og sikkerheden. Hvis din bils dæktryk er for lavt, så bruger bilen for meget brændstof.
Læs mere